Thursday 15 May 2014

Obviously

Assalamualaikum, n hye to semua yang ada rasa nak membaca.

Kat sini, aku taknak cakap banyak sangat lah. Tapi masalahnya, aku tak tau lah nak luahkan kat sape, cerita kat sape, pasal ketidak puasan hati aku ni.

Kalau aku tulis kat fesbuk, twitter, or other laman sosial aku yang lain, habeslah semua mesti duk hentam aku, benci aku.


Obvious? Yelah. Kalau korang nak tayang sangat pun, janganlah obvious sangat. Aku yang perempuan ni pun rasa malu, padahal aku tak pakai macam ape yang korang pakai. Aku bukan nya baik sangat. Suruh korang pakai labuh2, baju besar2. Tak pun. Cukup sekadar longgarkan sikit je dr benda yang ekau hado.

Geram aku nengok. Malu. Maybe ade lelaki yang suka nak tengok, cara kau pakai. Tapi, ade jugak lelaki yang macam aku, yang menyampah tengok perempuan camtu. Pikirlah, nak carik orang baik, kite kene jadik baik. Allah dah janji.

Aku ade baca pepatah ni, dia cakap, "wanita yang mahal adalah yang tidak TUNDUK kepada bisikan syaitan untuk mendedah aurat, lelaki yang mahal pula adalah yang  MENUNDUKKAN pandangannya dari memandang yang haram".

Sincerely,
Cida.

No comments:

Post a Comment