Tuesday 29 April 2014

Peluang

Assalamualaikum and hye :)
Baru lepas abes layan cerekarama. Banyak pengajaran.
Jadi just nak share something.




Orang yang gagah,
Adalah orang yang dapat mgalahkan nafsu amarahnya,
Dan orang yang pnyabar,
Adalah orang yang dapat mmberi maaf walaupun dia berkuasa utk mmbalasnya.

 Kemaafan adalah dendam terindah,
Amarah dan kecewa cumalah bara yang mmbakar jiwa,
Biarkan dendam yang taiada nilai.
Sebaik2 manusia ialah bukan yang tidak melakukan dosa,
Tetapi mereka yang segera bertaubat setelah menyedari dosanya.
Kita seharusnya hargai nikmat kurniaan Allah,
Stiap manusia di berikan peluang kedua,
Atau mungkin ketiga,
Dan kita spatutnya mggunakan dengan sbaik mgkin.


Mungkin kita tak berada di tempat mereka,
Yang berpeluang utk mrasai jadik jahat,
Dan juga bpluang utk kembali ke diri sendiri,
Maka dia sendiri boleh menilai di mana dia sendiri mahu di tempatkan.

Aku akn terus tetap di sini,
Mencuba mencari cinta hakiki,
Ilmu utk syurgawi, mengejar amal,
Dengan baki usia yang masih panjang,
Masih banyak ujian yang perlu di redah,
Peluang utk di ambil,
Dan dugaan utk di lalui.

Aku yakin,
Jalan yang aku lalui ini,
Memandu aku ke Jannah.

Semoga apa yang telah kita lalui,
Yang telah terjadi,
Menjadi pengajaran buat kita.

Aku ingin terus bsama org yg tlh mncuri hatiku,
Terima kaseh Allah. Aku bsyukur dgn stiap apa yg blaku.

Wassalam.
Sincerely,
Cida.



No comments:

Post a Comment